close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כללי הבטיחות בגלישה באינטרנט

נריאל שלם/ תחרות המאמריםכג כסליו, תשעד26/11/2013

הבעיה היא שאנשי החינוך רק קובלים אחר מעשה. אם היו קובעים חוקים באינטרנט כמו בכביש וודאי שנפשות רבות היו ניצלות מתאונות רבות

תגיות:
לעצור ברמזור אדום זה לא רק חוק, זה גם חובה מוסרית ואנושית.
לעקוף מימין זה לא רק עבירה על החוק, זה גם פשיעה מוסרית וחשד לניסיון לרצח.
לנסוע במהירות של מאה שישים קמ"ש זה לא רק אי ציות לחוקי התנועה, זה גם סכנת נפשות ממשית.

אם המימרות האלו וודאי רוב הקוראים מזדהים (לפחות ההורים שבין הקוראים), כללי הבטיחות לא נועדו "לדפוק לאזרח את הנסיעה" אלא לשמור על חייו. גם אם אותו אזרח לא מעוניין לשמור על חייו

- מחובתנו בתור חברה מתוקנת לכפות עליו את זה, מה עוד שהוא לא מסכן רק את עצמו אלא גם אותי ואותך.

האינטרנט הוא מקום מסוכן לא פחות מהכביש - אם לא יותר, דיו רב נשפך על "מצוקת הדור" ועל ההתמודדות, כל אותם מתיזי הדיו משאירים לה' את הפתרונות, אנחנו רוצים עצות!.
רק לסבר את האוזן בגודל הזוועה - ע"פ נתונים של מחקרים של מכון גיאוגרטוגרפיה כל יום עולים לרשת האינטרנט מיליוני סרטוני ותמונות תועבה בדרגה החמורה ביותר.
בנהיגה בשונה מגלישה באינטרנט האדם עובר לפחות עשרים ושמונה שיעורים ועוד מבחן שבודק אותו האם הוא כשיר לנהיגה בכביש, התלמיד לומד את הבעיות שיכולות לצוץ חודשים לבקרים, ממה להיזהר וממה לקחת מרחק.
בשימוש באינטרנט אף אחד לא מדריך אותך איך לנסוע, לא פשוט לכם שיהיה תאונה אחרי זמן קצר מאוד? לי זה פשוט...

הבעיה העיקרית לענ"ד זה שהרבנים ואנשי החינוך רק קובלים אחר מעשה, בוכים אחרי שקורה התאונה. אם היו (ואפשר) קובעים חוקים באינטרנט כמו בכביש וודאי שנפשות רבות היו ניצלות מתאונות רבות.
למרות שאיני איש חינוך וודאי ובוודאי שלא רב, רק תלמיד קטן מן המניין.
אני מביא את חוקי האינטרנט שלע"ד חובה על כל אחד ואחד לנהוג בהם לעצמו, ובפרט הורים לילדיהם, אשמח אם יפתחו דיונים על "החוקים" שאני' מציב'.

? אין להשתמש באינטרנט פחות מדרגת שמור, אלא אם כן נצרך לעבודה )לאינטרנט רימון יש אפשרות לעשות מערכת שעות של זמנים. לדוגמא בשעות העבודה - מוגן, שעות הערב - הרמטי וכו'..).

? ברמה הטכנית לדאוג לסגור את הצדדים הטכניים הבעייתיים (מחשב בסלון, סיסמא לאמא בלבד וכן על זאת הדרך).

? שיחה פתוחה וגלויה עם הילדים על סכנות האינטרנט, וכללי מעבר החצייה.

? קביעת כללי ברזל ידועים לכל המשפחה שאף אחד לא עובר - כל אחד לפי השקפתו (לא גולשים בלילה, מחשב מיועד רק ל-, וכו'..).

? "מוקד מצוקה", לתת לילד את התחושה שאנחנו פה איתו תמיד חשוב לנו באיזה אתרים הוא גולש, מה הוא משחק, אם מי הוא מדבר ממש כמו בחיים האמיתיים - ולכן אם יש לו בעיה - אנחנו פה לצידו.

? "תרבות העידן הווירטואלי" זוהי אינה התרבות שאנו רוצים שילדנו יתחנכו בה. לכן זמן האוויר של הילדים במחשב (ובפרט באינטרנט) יוגבל- איש כפי השקפתו. -
זכרו: אינטרנט זה לא ביביסיטר!
בבקשה אל תעשו את זה לילדים שלכם, גם אם אין לכם זמן רב להקדיש לילד - אל תגרמו לו לכך שהקשר העיקרי שלו עם העולם החיצון זה מול המחשב.
תפתחו אותו לעולם. תוציאו אותו לפארק שיכיר חברים, שילך לחוגים, לתנועת נוער, התנדבות, שיפעל שייזום... רק שלא ישרוף את חייו בשיטוט משעמם חסר תכלית ברשת!

איזה עוד חוקים הייתם מציעים?
בע"ה יום אחד כל ההצעות שלנו יעלו לכנסת לדיון

 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה